onsdag, august 01, 2007

Feriestrik

Jeg er blevet færdig med mit sjal mens jeg var på ferie...Den er blev ret flot med blondekanten, jeg mangler lige at få den vasket..

Starten er gået på Anika fra Design club...Jeg laver den i super bløde lanett.. farven er mere lyslilla, så den er ikke helt som på billed...Og jeg har startet endnu et projekt en trøje med striber, den laver jeg i klitgarnet ligesom sjalet..

Det er lidt svært at se farverne på billed...Der er 3 forskellige grå farver - 2 grønne farver - 1 blå - sort- lyng farve...Den er ret spændende at strikke med de forskellige farver...

Mine fremtidige projekter bliver alle i uld, bomuldsgarn kan mine hænder ikke klare.. Så alt hvad jeg har startet på i bomuldsgarn får lov at ligge foreløbelig, om det nogensinde bliver færdig det vil tiden vise..


10 kommentarer:

Anonym sagde ...

Flotte sager du har i gang. Dit sjal er blevet rigtig flot med blondekant på og garnet fra Læsø er rigtig kommet til sin ret.
Kh Jane

Mona sagde ...

Hej Jane.
Tak,Jeg synes nemlig også at læsø garnet er rigtig flot:-)) Nu kan man ikke rigtig se det på billed, men det har en blank skær:-))

Helle sagde ...

Hej Mona
Jeg kan se du også er i gang med Anika--Strikker du den på rundpind ? Skønt sjal du har fået lavet
KH
Helle

Mona sagde ...

Hej Helle.
Det første stykke har jeg strikket på 2 pinde,derefter har jeg sat den på rundpind:-)) Jeg laver kun kanten i ret og vrang, resten vil jeg lave i ene ret:-))

Anonym sagde ...

Flot sjal, det ser dejligt blødt ud. Annika er så flot, jeg er desværre i mangel af piger at strikke den til :-)

Lene sagde ...

Hold da helt op hvor er du dog aktiv, glæder mig til at se resultaterne.
Sjalet er også bare blevet så flot.
KH Lene

Anne-Mettes Oaser sagde ...

Hej Mona.
Du har været rigtig flittig - sjalet er smukt. Må vi se kanten lidt tættere på? Og to nye spændende projekter har du i gang. Jeg kunne blive nysgerrig efter at stifte bekendtskab med garnet fra Læsø udfra din beskrivelse.
Mange hilsner
Anne-Mette

Mona sagde ...

Hej Janne Lene og Anne-mette.
Mange tak. Når jeg får sjalet vasket og kanten spændt lidt ud - vil jeg forsøge om jeg kan få et billed tættere på:-))
Læsø uldgarn er ikke en blød garn, men alligevel lækker synes jeg:-)) Den også ret flot en lille smule blank:-))

Tina Olsen sagde ...

Hej Mona..
Du er da igang med lidt!!!!
Men godt ser det ud, og når du bliver træt af det ene strikketøj er det vidre med det andet...
Glæder mig til at se det færdigt..
Og SMUKT ser sjalet ud..det kommer du helt sikkert til at bruge;-)

Mona sagde ...

Hej Tina.
Jeg kan bedst lide når der er et par ting at skifte med:-))

Så lige pludselig har man jeg også flere ting færdig, næsten på en gang:-))

Jeg er også helt sikker på at jeg kommer til at bruge sjalet:-))